יום שישי, 10 בספטמבר 2010

א' ראש השנה

נצ: מחכים אצלנו כמה פוסטים בקנה, תוצאה של רצף החגים האחרון - לייבור דיי וראש השנה. ראשון לצאת הוא פרויקט החג שלי לבלוג. אחר כך, עידית תפרסם מתנה מרגשת של עוד סרט משפחתי חדש (ישן) ונספר על ערב החג. בהמשך יגיע סיפור החופשה שלנו בצפון פלורידה עם תמונות.

בתזמון חגיגי ולא מפתיע שחררה יהודית רביץ דיסק חדש של שירי א"י. הקשבתי באינטרנט לכמה מהם שפורסמו. מצד אחד, אין מתאים ממנו שתקנו לכם מתנה לחג - השירים היפים, בקול האהוב של יו'דית. מצד שני, הרגשתי כאילו היא ואחיה מקליטים בזמן שהם יושבים בסלון על קפה ועוגה. השירים חסרים את האנרגיות המקוריות. אילו אנרגיות כבר יכולות להיות כששרים שירי עם, הרי לא מדובר בלהקת רוק כבד מיוזעת? אותן אנרגיות שמניעות את החייכנית הבלתי נלאית מהגבעטרון - אין דרך טובה יותר להעביר את השירים האלה.
לכן, אספתי את שירי האלבום בביצועים מקוריים, וזו מתנת החג שלי לבלוג:

אתם זוכרים את השירים - בהקלטה מסודרת, וגם בהופעה -
ועוד לחן של חנן יובל, ככה על הדרך -

פרח הלילך -
וגם

שני שירי גבעטרון נכנסו לדיסק, גוונים והוי ארצי מולדתי, שניהם עם החיוך הנצחי -
_והומאז' לנעמי שמר (פלייבק למזלנו)

אילו כל האוהבים -
וזה מזכיר לי דבה-דבה-דבה אחר:

כמה שירים בביצוע דודו זכאי :בשדה תלתן, בדומיה -
_

שיר אהבה לים -
ובכל זאת, הביצוע של יהודית, מוקדש לגלעד שליט:

אורגם בארץ השמש העולהוהפרודיה המתבקשת

צריך לצלצל פעמיים - שוב שושנהניגוניםאיך יודעים שהשבת נכנסת? לפנות ערב

תפוח חינני - טוב, זה במקור של הדודאים, שבכל הביצועים שמצאתי הפגינו תת-רמה למופת. לכן, נסתפק בשיר שזכה כשיר האהוב במצעד שנות ה-60, אפילו עם יהודית -
-וביצוע סולו יפה של ג'וזי -

שני שושנים -
ועוד ביצוע יפה של עפרה

ליבבתיני - ארז בן ארי בעיבוד חדש. לזמר הזה נחשפתי כששר את אות הפתיחה לסדרה "סרוגים" -
וגם ביצוע יותר שקט-

ועוד שני שירים שלא מהדיסק, אבל "מתלבשים" עליו יופי, וגם בכלל:
_

שנה טובה !

אין תגובות: