יום שלישי, 18 באוגוסט 2009

עוד סידורים

ביום ראשון הכל היה פתוח. על הבוקר, סידרנו את המזוודות בארונות ויצאנו ל-farmer's market. רוב הקונים היו מהגרים, רובם אסיאתים ומעט מקסיקנים, אבל המוצרים שם הם לא בהכרח לקהל אסייתי. יש שם ירקות ופירות באיכות מעולה ובמגוון שהיו גורם גם למחנה יהודה להוריק מקנאה. וחוצמזה, גם דגים ופירות ים טריים ומוצרי מזון מכל העולם. מה שמשך אותי במיוחד היה המעבר הרוסי, עם כל הדגים המעושנים, הנקניקים והגבינות. אחר-כך נסענו ל-Bed, bath and beyond כדי לקנות מוצרי אמבטיה (מיטה עוד לא צריך, כי היא עוד לא הגיעה). החנות באמת beyond, מעבר לציפיות. וכמה שהזהירו אותי שהיא יקרה, רוב הדברים שמצאו חן בעיני היו יותר זולים מאשר בארץ. קנינו כמה שטויות ונסענו ל-perimeter mall לאכול צהריים (Cheese cake factory, שתי מנות פסטה נאות, שנחשבו לחצי מנה, או מנת צהריים (לא ברור איך בנאדם נורמלי מסוגל לאכול מעבר למנה כזאת) וקינוח- cheese cake, כמובן). בקניון יש את כל החנויות הדרושות- macy's, aldo, gap, guess, bebe, nine west, zara. לא יותר מדי הסתכלתי על בגדים, יש דברים יותר חשובים לקנות עכשיו. נסענו (עוד פעם) לוולמארט להשלמת קניות ואז לאיריס ואורי, שגרים די קרוב אלינו, אבל בגשם השוטף הניווט הזה נראה ארוך למדי. בדקנו איתם איפה ומה כדאי לקנות. אנחנו צריכים באופן די דחוף מיקרוגל, טלוויזיה, שואב אבק, קומקום חשמלי (לא קל להשיג כזה פה!), מכונת כביסה, מייבש ואוטו, לא בהכרח בסדר הזה. וצריך לדעת לאן בדיוק ללכת ואיזה סוגים לקנות. ואיזה אינטרנט לעשות, ואיזה כבלים, ומה לעזאזל זה המידה של מיטת queen לעומת king- בקיצור, דברים ברומו של עולם. התבאסנו לגלות שהסופר הישראלי שהיה פה נסגר, ויש עכשיו רק את הפַּרסי, חנות קטנה שמוכרת בעיקר מוצרי מזון ישראלים (במבה וכאלה). דווקא ב- farmer's market קניתי היום Israeli couscous, דהיינו: פתיתים. במבה ושאר דברים לא נראים לי קריטיים כרגע. אבל החלום להשיג אבקת כביסה טייד בריח כמו בארץ ומרכך כביסה בדין סגול התפוגג...
בשני בבוקר נצ הלך לעבודה ואני הצטרפתי אליו, גם כדי להכיר את הנפשות הפועלות וגם כי יש הרבה דברים לסדר ולקנות. המחשב שלו וכל מה שהוא צריך כדי להתחיל לעבוד לא היה מוכן עדיין, אז התחלנו לברר עם אייל, המאכר הגדול, איפה קונים אוטו ומה כדאי לקנות. הבנו שטויטה קורולה או פְּריוס בני שלוש הם בטווח המחירים שהקצבנו לעצמנו, ואם לא נמצא תמיד אפשר ללכת על הונדה. הלכנו לבנק כדי לאקטב את כרטיס ה-debit ולעשות credit card, וישבנו שם שעה וחצי, להסדיר כל מיני עניינים שקשורים לזה. חזרנו לעבודה כדי לחתום על עוד טפסים ל-HR וחזרנו לקומפלקס, שם חיכתה לנו עוד שעה וחצי של כיף בניסיון להתחבר למפעילי הגז והחשמל. בגלל שה-SSN שלנו עוד "צעיר" מדי, אנחנו צריכים ללכת לסניף שלהם ולפתוח את החשבון ולתת מקדמה. כל פעם זה סיפור הביצה והתרנגולת- בבנק, בגלל שאין לנו היסטוריה של credit, אי אפשר לעשות credit card (בסוף עשו לנו בבנק כנגד 500 דולר שהפקדנו אשראי מוגן של 500 דולר לחודש, רק אחרי שנה נוכל לקבל אשראי רגיל. באמדוקס כנראה נוכל לקבל עוד כרטיס, מה שיעזור לנו עם רכישות גדולות, שחייבים בכרטיס אשראי, למשל כרטיסי טיסה או מלונות אם נרצה לצאת לחופשה). הלכנו שוב לוולמארט כדי לקנות קצת מכשירי חשמל קטנים (מגהץ, טוסטר) ומזרון מתנפח. פתאום שמעתי רוסית במעבר, ואמרתי לנצ שבאמת מאז שעברנו הנה לא שמעתי רוסית (אולי קצת בעבודה של נצ, אבל בטח לא ברחוב). מסתבר שאלה היו לנה ובעלה, הישראלים חברים מדרגה שנייה של איריס ואורי, שנתנו לנו referral ל-post crossing (ועל כן מגיע להם 400 דולר, שהם יחלקו איתנו חצי-חצי). גם הם יעצו לנו לקנות מכשירי חשמל ב- Brands Mart, אז ניסע לשם כדי לקנות טלוויזיה, שואב אבק וקומקום. מייבש ומכונת כביסה, שעולים קצת יותר, נקנה כשתגיע המשכורת הראשונה של נצ (בדיעבד, ה-Brands mart הזה הוא חור פשפשים, ממש לא עשה לי הרגשה נוחה לקנות שם. המחירים די דומים לוולמארט רק המבחר גדול יותר. קניות של טלויזיה ומכונת כביסה אולי נעשה באינטרנט. טוב, לא כל מה שישראלים אחרים עושים גם אנחנו חייבים).
ולסיום, עוד שתי תמונות מדירתנו החדשה, אחת עם תוּלה בארון של האמבטיה והשנייה של המרפסת הסגורה.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

היי יקיריי,
קראתי בהנאה את כל העובר עליכם כי ברור שעידית נהנית מכל ההמולה סביב הקניות. הדירה נראית חמודה ומוארת{וגם תולה חמודה).לאט לאט תקנו את כל הנחוץ. נשמע שאוכל לא חסר שיהיה לכם לבריאות! לא מצאתי עוד סנדלים כמו שרצית.אצלנו הכל רגיל - מתרוצצים והחופש כמעט נגמר. דורית שאלה עליכם ומסרה ד"ש. המשיכו לעדכן נשיקות באהבה,אמא פנינה.

Gil Kolan אמר/ה...

הי.
קודם כל אני כנראה עושה משהו לא נכון כי התגובה הקודמת שלי לא עלתה.
נראה מה יהיה עם זאת.
ישנתם פעם על מזרן מתנפח? הרגשה מוזרה ביותר. עבורי למצער.
אנא צלמו את הרחוב או הכניסה לקומפלקס שלכם, מסעדה שאהבתם ןכו'.
אני סבור שעליכם להרהר בדר מדיניות הקניה עכשיו; יש דברים שהגיוני לקנות כבר בטיב 'סופי' ויש דברים שכדאי לקנות משהו לבינתיים עד שתלמדו את הנושא על בוריו (טלוויזיה, מצלמה, מערכת אודיו...)
טוב מה אני מבין?
תנשמו עמוק, מלוא ריאותיכם ותירגעו. הכל יהיה בסדר.
אבא

אנונימי אמר/ה...

כתבתי תגובה ארוכה ונחמדה לפוסט הקודם ואני רואה שהיא לא עלתה אז כנראה שעשיתי משהו לא בסדר. נקווה שאני לא כותבת סתם.
אני שמחה לראות שאתם מתאקלמים, או לפחות מתמקמים לבינתיים. יש בטח הרבה מה לראות ולעכל.
אנחנו כאן מחכים לעדכונים שלכם.

אסתי

Ilia Ganelin אמר/ה...

Nitz-Nutz, if it is not too late, tell Idit not to buy smoked fish in Russian department of FM. They do not keep it in good low temperature.